Het eerste weekje in Luxemburg - Reisverslag uit Nommern, Luxemburg van Romee Schierbeek - WaarBenJij.nu Het eerste weekje in Luxemburg - Reisverslag uit Nommern, Luxemburg van Romee Schierbeek - WaarBenJij.nu

Het eerste weekje in Luxemburg

Door: Romee

Blijf op de hoogte en volg Romee

18 Juni 2015 | Luxemburg, Nommern

Lieve allemaal!

Hier ben ik dan met mijn tweede verhaal. Mijn eerste week en het begin van mijn tweede week zit er al weer op. Toen ik zaterdags aan kwam was ik eerst nog lekker een paar dagen vrij wat ik in eerste instantie niet echt had verwacht. De eerste werkdag werd namelijk nog even uitgesteld naar woensdag, maar dit was natuurlijk geen probleem vanwege het mooie weer!
Maandag kwam dan ook mijn lieve vriendinnetje Myrna aan en woensdag werden onze taken verdeeld: Myrna ging werken in de shop en als het nodig was in de animatie en ik zou beginnen in de bar. Wel is het nog erg rustig op de camping en vooral doordeweeks is er nog weinig te doen. Er zijn op het moment weinig gasten en met mooi weer en een beetje geluk komen de Luxemburgers wel bij ons zwemmen.
Het werken in de bar vind ik tot nu toe leuk ondanks dat er nog weinig gasten zijn. Het is de bedoeling dat Myrna en ik over een weekje gaan ruilen, dus ik ga dan werken in de shop en Myrna in de bar. Zo kunnen we straks inde zomer overal worden ingezet: de bar/restaurant, de shop en natuurlijk de animatie. Ik kan niet wachten tot het druk gaat worden!

In deze ander halve week hebben we toch al best veel uitgespookt. Vorige week donderdag moest ik dan ook afscheid nemen van papa en mama. Natuurlijk niet voor heeel lang, maar toch was dit even een lastig momentje. Maar we gaan door en ik heb het hier naar mijn zin hoor. Myr en ik hebben al gewandeld in het bos en naar het dorpje. Maandag hadden we een vrije dag en toen zijn we samen met de andere twee stagiaires, Estrella en Samantha, en met Melvin een dagje naar Luxemburg stad geweest. Hier hebben we even lekker geshopt en de mooie stad bekeken.
Dinsdag hebben Myrna en ik een sportief dagje gehad. Wij zijn namelijk gaan mountainbiken! Speciaal voor ons werden de fietsen ergens onder uit de schuur gevist en weer een beetje opgeknapt. Dus toen zijn we heuvelop heuvel af naar Larochette gefietst en hebben we daar lekker op een terrasje gezeten. Vervolgens zijn we naar Camping de Birkelt gefietst waar ons schoolgenootje Frida net als ons stage loopt. Daarna weer terug naar Larochette om daar lekker avond te eten in het zonnetje. De terugweg hebben we grotendeels gelopen (behalve toen we naar beneden gingen), omdat Myrna haar geweldige mountainbike het niet meer zo goed vol hield haha. Verder hebben we deze dag op een paar wondjes na overleeft!
Verder vermaken wij ons hier wel hoor. Elke dag wordt er voor ons gekookt en we hebben leuke collega's.

Liefs vanuit Luxemburg en tot snel xx

  • 18 Juni 2015 - 13:30

    Mamsie:

    Hey Romee, dat klinkt goed ! Nu nog even genieten van een beetje vrijheid!
    Heb je toch nog een beetje vakantie gevoel. Straks in het hoog seizoen wordt het vast volop aan de bak. Maar dat is vast leuk om te werken ! AKTIE !! Nou lekket genieten en groetjes aan Myrna.
    Groetjes uit miezerig Pais. Xxx

  • 18 Juni 2015 - 14:27

    Thea Merk:

    ha die Romee,

    Leuk verslag en fijn dat je het naar de zin hebt, nog even en de drukte gaat beginnen, dus geniet nog maar even van de rust.
    Veel plezier nog en we kijken uit naar je volgende verslag.

    Groetjes roelof en thea

  • 18 Juni 2015 - 14:34

    Sikko:

    Moi Romee,

    Mooi verslag en we weten dat het goed gaat.
    Veel plezier en tot horens/ap oid.

    Pappie

  • 18 Juni 2015 - 22:06

    Harriet:

    Hoi Romee

    Zo te lezen vermaak je je prima en goed om te horen dat je het naar je zin hebt. Hopen dat het straks wat drukker gaat worden.
    Nou de groetjes van de noteboompjes uit Donderen

  • 18 Juni 2015 - 22:19

    Tante Ina:

    He Romee,
    Nou volgens mij gaat het helemaal goed komen. Straks ben je alround van stoet verkopen bij de c1000 tot bar-tender Leuk verslagje hoor. Nou geniet nog maar even lekker van je vrije uurtjes. Liefs tante Ina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romee

Actief sinds 02 Juni 2015
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 3908

Voorgaande reizen:

08 Juni 2015 - 14 September 2015

Een kort reisje maar

Landen bezocht: